søndag den 12. juli 2009

Le Tour

Sommertid er også ensbetydende med en af de største begivenheder i min årlige sportskalender - Le Tour - eller bare Tour de France på godt dansk.

Weekenden gav mulighed for at følge et par at årets første bjergetaper, som ikke blev så spændende som jeg ellers havde håbet på. I det hele taget har den første uge været underlig forudsigelig de første dage og lige så uforudsigelig de sidste dage. Men spændingsmomentet har sjovt nok været størst på de forudsigelige dage. Det har været en underlig Tour indtil nu. I morgen mandag er der hviledag, efterfulgt af Bastille Dagen på tirsdag d. 14. juli, hvor vi helt sikkert vil se de franske hold og ryttere køre som sindsyge, for at hente en sejr netop denne dag.

Det har i det hele taget været en Tour præget af de små franske hold og de franske ryttere, der har det med at kører i komplet vanvittige udbrud, som i år har holdt hjem, stik mod forventning da de ellers normalt bliver hentet 10 kilometer før mål.

Jeg glæder mig i hvert fald til den kommende uge og især til næste weekend, hvor feltet igen rammer bjergene.


Når dagens etape er overstået, så hygger jeg mig ind imellem med Pro Cycling Manager 2009, hvor Touren gennemkøres på computeren - i mit tilfælde med det italienske hold, Liquigas. Spillet fungerer som de foregående år, med at man styrer sit hold på de enkelte etaper, og selv bestemmer med hvem og hvornår man vil gå i udbrud. Der er dog blevet en del mere micromanagement end i de foregående år, da man nu skal huske at sende folk ned efter vand til resten af holdet, da de ellers vil gå sukkerkolde.

I det hele taget er der ikke meget nyt under solen, andet end opdateret grafik, nye hold og ryttere og flere løb. Der er allerede kommet de første opdateringer til selve spillet, som jo traditionen tro vil blive efterfulgt af en hob af flere rettelser, så man ender med et spil der er - ja - spilbart. Det ser allerede ud til at det fungerer i det store hele, så der ER sket fremskridt på den konto også!

Alt i alt et fornuftigt køb, jeg købte det selv på www.feltet.dk, hvor de havde det til spotpris - 259 kr. Samtidig bestilte jeg World Cycling Game, et brædtspil, som jeg desværre endnu ikke har modtaget. Ser meget frem til dette og det skal helt sikkert også afprøves snarest muligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar